
Standpunten
Welzijn.
De zorg staat onder zeer zware druk, zeker toen het coronavirus om de hoek kwam kijken en het besef onder de gehele bevolking duidelijk werd dat ons zorgstelsel lang niet zo goed is als dat we van tevoren dachten. De zorg is ontzettend belangrijk voor deze beweging, omdat dit maatschappelijk vraagstuk direct verbonden is met de vergrijzing in ons land. Meer ouderen betekent namelijk meer patiënten tot gevolg en meer patiënten leidt tot een grotere vraag naar zorgmedewerkers. De taak van de BARV om een evenwichtsoplossing te kunnen bieden die voor zowel de rechts-conservatieve autochtonen, de allochtone gemeenschap (en de daaraan verbonden migranten) en Nederland als soevereine staat, maar tegelijkertijd lid van de Europese Unie, acceptabel is.
Zorg en Volksgezondheid
. Invoering ziekenfonds tot 130% van het sociale minimum
. Controle op artsen om discriminatie verzekeringspakketten aan te pakken
. Inkomensafhankelijk eigen risico met verlaging tot nationaal gemiddeld inkomen
. Afschaffing eigen risico voor laagste inkomensklasse
. Bestrijding bureaucratie door uniforme afspraken
. Salarissen in de zorg over de hele linie verhogen
. Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden voor zorgmedewerkers
. Geen onderhandelingen meer tussen zorgverzekeraar en ziekenhuis
. Afschaffing ‘voltooid leven’ en focus op ouderenzorg
. Zorgvakbonden en organisaties betrekken bij de besluitvorming van de overheid
Corona
Eind 2019 sloeg het ineens om op aarde. Het coronavirus verspreidde vanuit China ontzettend snel om zich heen en bereikte Nederland in februari 2020 rond carnaval. We kennen nog allemaal de paniek in het begin die bij iedereen heerste. Met wat voor soort virus hebben we te maken? Vallen we echt dood neer op straat als we geïnfecteerd raken met het ‘COVID-19’ virus? De antwoorden leken er niet te zijn en al snel liet de wanhoop zich zien in de vorm van hamster prakijken, waarin schappen in de supermarkten massaal leeg raakten en mensen plannen maakten om wekenlang het huis niet meer te verlaten. Een tijd later blijkt dit gelukkig lang niet zo gevaarlijk te zijn als dat men in het begin dacht. Nu terugkijkend naar de zogenaamde ‘coronacrisis’ is het belangrijk om te kijken waar de feiten precies liggen, hoe er op juridische wijze hiermee omgegaan mag worden en hoe we hier van kunnen leren. De taak van de BARV om een evenwichtsoplossing te kunnen bieden die voor zowel de rechts-conservatieve autochtonen, de allochtone gemeenschap (en de daaraan verbonden migranten) en Nederland als soevereine staat, maar tegelijkertijd lid van de Europese Unie, acceptabel is.
. Basisadviezen om oplettendheid te creëren
. Focus op vitamine D
. Tegen een totale lockdown
. kwetsbaren beschermen door lokale organisaties
. Tegen een 3G of 2G beleid
. Garantie dat er nooit een (verkapte) vaccinatieplicht komt
. Vaccinatiecampagnes stimuleren in plaats van mensen te dwingen
. Forse investeringen in de zorg
. Nooit meer een avondklok
. Compenseren sectoren die gevolgen maatregelen nog steeds voelen
. Tegen de permanente coronawet
Recht &
Rechtvaardigheid.
Na de verbijsterende Tweede Wereldoorlog was Europa zo goed als verwoest en de volkeren moesten weer langzaam bijkomen van de voorgaande oorlogsjaren. Toch dachten mensen al na over het nu verder moest. Het Europese continent was overigens ingedeeld in een westers kapitalistische grootmacht, de Verenigde Staten (en haar bondgenoten) en een oosters communistische grootmacht, de Sovjet-Unie. Hieruit volgde na gesprekken tussen verschillende landen een belangrijk verdrag die uiteindelijk leidde tot de Europese Unie die we vandaag kennen. Eigenlijk min of meer, want vandaag is de EU een politieke unie, terwijl toentertijd economische samenwerking het doel was. De meningen verschillen daarom vandaag de dag rondom de positie van de EU en sommige politieke partijen pleiten zelfs voor uittreding. De taak van de BARV om een evenwichtsoplossing te kunnen bieden die voor zowel de rechts-conservatieve autochtonen, de allochtone gemeenschap (en de daaraan verbonden migranten) en Nederland als soevereine staat, maar tegelijkertijd lid van de Europese Unie, acceptabel is.
Europese Unie
. Nederland niet meer de pinautomaat van de EU
. EU-lidmaatschap Italië ter discussie stellen
. Vetorecht gebruiken tegen uitbreiding centrale macht EU
. Geen Europees leger
. NAVO bondgenootschap waarborgen
. Defensiesamenwerking met andere lidstaten
. In werking stellen van tijdelijke ontheffing Schengenakkoord
. Inhoud Schengenakkoord strikt herzien met andere lidstaten
. Terugtrekken uit het CETA verdrag
. Vreedzaam buitenlandbeleid EU
. Defensie uitgaven op 2% bbp naar NAVO norm
Asiel & immigratie
Dit hoofdstuk kenmerkt zich als een van de belangrijkste maatschappelijke onderwerpen van deze beweging. Ten eerste, omdat wij als allochtonen, ooit als asielzoekers (of onze ouders of voorgaande generaties) dit land binnenkwamen. De ene kwam hier als arbeidsmigrant, de ander als oorlogsvluchteling. Ten tweede, omdat het immigratiebeleid van Nederland (en andere Europese landen) momenteel onder zeer zware druk staat. Het land kampt met een enorme stroom aan vluchtelingen uit Oost-Europa, Noord-Afrika en Azië. Als laatste is dit vraagstuk, zoals in het vorige hoofdstuk aangegeven, direct verbonden met de vergrijzing in dit land, maar ook met de woningmarkt en de daaraan verbonden crisis (zie inhoud). De taak van de BARV om een evenwichtsoplossing te kunnen bieden die voor zowel de rechts-conservatieve autochtonen, de allochtone gemeenschap (en de daaraan verbonden migranten) en Nederland als soevereine staat, maar tegelijkertijd lid van de Europese Unie, acceptabel is.
. Invoering van een Green Card systeem
. Migranten zijn verplicht om te werken of te studeren
. Geen permanente verblijfsvergunning voor arbeidsmigranten om vergrijzing te verhelpen
. Succesvol remigratieprogramma opstellen
. Verdragen sluiten met migratie-afkomstige landen om stabiliteit te bevorderen
. Remigranten worden altijd voorzien van basisbehoeften
. Preventief buitenlandbeleid migratie
. Geen regime change of het bombarderen in andere landen
. Hulp aan buurlanden van oorlogsland door opvang in de regio te ondersteunen
. Variabel opneemsysteem asielzoekers (vluchtelingenquotum)
. Geweigerde asielzoekers helpen om in een ander lidstaat terecht te kunnen
. Leer en werktraject voor geweigerde asielzoekers die niet willen terugkeren
. Vluchtelingen krijgen nooit de schuld, regeringsleiders zijn de boosdoeners
Vrijheid van Meningsuiting
Binnenkort meer
Defensie
. uitgaven defensie voldoen aan 2% bbp conform NAVO norm
. geen zinloze missies in het buitenland
binnenkort meer
Kunst & Cultuur
. Meer geld naar klassieke kunst
. Kunst en cultuur in ons lesmateriaal
. Klassiekere (neoklassiek) stijl voor nieuwbouwwijken
. Beschaafde uitstraling van ons land
. Beschermen van Nederlandse standbeelden en ander erfgoed
. Harde straffen tegen vernieling of beschadiging van erfgoed
. Extra beveiliging in musea om klimaatactivisten te weren
. Leren van onze geschiedenis en de juiste conclusies trekken voor in de toekomst
Religie
Dit hoofdstuk kenmerkt zich als een van de belangrijkste maatschappelijke onderwerpen van deze beweging. Ten eerste, omdat wij als allochtonen, ooit als asielzoekers (of onze ouders of voorgaande generaties) dit land binnenkwamen. De ene kwam hier als arbeidsmigrant, de ander als oorlogsvluchteling. Ten tweede, omdat het immigratiebeleid van Nederland (en andere Europese landen) momenteel onder zeer zware druk staat. Het land kampt met een enorme stroom aan vluchtelingen uit Oost-Europa, Noord-Afrika en Azië. Als laatste is dit vraagstuk, zoals in het vorige hoofdstuk aangegeven, direct verbonden met de vergrijzing in dit land, maar ook met de woningmarkt en de daaraan verbonden crisis (zie inhoud). De taak van de BARV om een evenwichtsoplossing te kunnen bieden die voor zowel de rechts-conservatieve autochtonen, de allochtone gemeenschap (en de daaraan verbonden migranten) en Nederland als soevereine staat, maar tegelijkertijd lid van de Europese Unie, acceptabel is.
. Meer inzetten op geloofsgemeenschappen
. (religieuze) organisaties worden het aanspreekpunt van de eigen gemeenschap
. Richten op eenheid tussen de kerk, moskee en synagoge om een front te vormen tegen ethische kwesties
. Verbieden van geslachtsveranderingen onder de 21 jaar
. Minder LHTBI zendtijd op de Nederlandse zenders en weer meer informationele documentaires
. Geen seksuele voorlichting tot en met groep 6
. Geen cross-sekse hormonen uitschrijven aan jongeren onder de 18 jaar
. Stoppen met het slopen van (historische) kerken
. Opkomen voor de verkeerde interpretatie van religieuze boeken
. Religieuze bijeenkomsten stimuleren onder geloofsgemeenschappen om nieuwe vriendschappen te creëren
Integratie & eenheidsvorming
. Nederlandse taal verplicht leren en afronden op B1 niveau
. Arbeidsmigranten krijgen een leertraject om Nederlands te leren op A2 niveau
. Geen positieve discriminatie
. Iedereen wordt geaccepteerd op basis van kwaliteiten en vaardigheden
. Aanpakken van institutioneel racisme
. Extremisme (salafisme) op islamitische scholen aanpakken
. Bijeenkomsten om allochtonen en rechts-conservatieven te verenigen (via deze beweging)
. In plaats van positieve discriminatie, een speciaal programma opstellen om allochtonen naar betere banen te leiden door
kwaliteitsverbetering
Leefomgeving.
Klimaatverandering is en heeft altijd een grote rol gespeeld in de geschiedenis van de aarde. Het klimaat verandert al sinds het bestaan van de aarde en hierdoor heeft onze planeet er altijd anders uitgezien. 140.000 jaar geleden was Noord-Europa nog bedekt met een ijskap, uitgestrekt tot aan de Utrechtse Heuvelrug. Vandaag mogen we als Nederland hopen op een paar dagen natte sneeuw in de maand Februari. Landen wereldwijd proberen doormiddel van klimaatdoelen, akkoorden en duurzaamheidsprojecten dit fenomeen aan te pakken. De vraag is alleen: ‘in hoeverre moet je hierin meegaan? De taak van de BARV om een evenwichtsoplossing te kunnen bieden die voor zowel de rechts-conservatieve autochtonen, de allochtone gemeenschap (en de daaraan verbonden migranten) en Nederland als soevereine staat, maar tegelijkertijd lid van de Europese Unie, acceptabel is.
Klimaat & Energie
. Focus op vijf punten
1) Stoppen met het kappen van bomen en groei stimuleren
2) Sluiten van alle waterkracht en biomassa centrales
3) Plastic soep aanpakken
4) Recyclen van afval wereldwijd
5) Uitstoot van fabrieken (via de EU druk zetten op de grootste uitstoters)
. Korte en lange termijn energieplan Nederland
. Zonnepanelen bouwen op daken met een aantrekkelijk subsidie
. Kerncentrales bouwen voor onafhankelijk energie volgende generatie
. Salderingsregeling niet afschaffen, maar juist permanent vastleggen
. SDE++ regeling permanent vastleggen
. Klimaatdoelen aanpassen naar 2035 om financiële ruimte te creëren
. Stoppen met bouwen windmolens en subsidies afschaffen
. Samenwerking met particuliere organisaties (Team Seas, Team Trees)
. Geo-energie stimuleren op provinciaal niveau
. Micro en nano plastic verbieden
Natuur & Landbouw
Klimaatverandering is en heeft altijd een grote rol gespeeld in de geschiedenis van de aarde. Het klimaat verandert al sinds het bestaan van de aarde en hierdoor heeft onze planeet er altijd anders uitgezien. 140.000 jaar geleden was Noord-Europa nog bedekt met een ijskap, uitgestrekt tot aan de Utrechtse Heuvelrug. Vandaag mogen we als Nederland hopen op een paar dagen natte sneeuw in de maand Februari. Landen wereldwijd proberen doormiddel van klimaatdoelen, akkoorden en duurzaamheidsprojecten dit fenomeen aan te pakken. De vraag is alleen: ‘in hoeverre moet je hierin meegaan? De taak van de BARV om een evenwichtsoplossing te kunnen bieden die voor zowel de rechts-conservatieve autochtonen, de allochtone gemeenschap (en de daaraan verbonden migranten) en Nederland als soevereine staat, maar tegelijkertijd lid van de Europese Unie, acceptabel is.
. Harde aanpak om PFAS in drinkwater te verlagen
. Focus op kringlooplandbouw met financiële ondersteuning
. Afschaffing van BTW op groente en fruit om druk op consument te verlichten
. Jaarlijkse evaluatie met boerenorganisaties en het kabinet
. Inzet op pulsvisserij
. Kunstmest permanent vervangen voor organisch mest (tenzij echt niet anders kan)
. Afschaffen eiwitarm voedsel voor vee
. Subsidie naar onderzoek op universiteiten naar landbouw en voedsel innovatie
. Wet- en regelgeving rondom Natura2000 herzien
. Verbod op stoffen die hormonen verstoren (in voedsel)
. Voedselverspilling aanpakken (o.a. door samen te werken met organisaties zoals To Good To Go)
. Stimuleren jachtbeheer om populaties te beheersen
Mens &
Economie.
Universiteiten, hogescholen, voortgezet (speciaal) onderwijs en basisscholen. Allemaal behoren ze tot het onderwijssysteem van Nederland. We mogen als land trots zijn op ons onderwijssysteem, omdat we tot de top 10 beste onderwijslanden ter wereld horen. Een indrukwekkende prestatie. Helaas staat deze positie steeds meer op het spel en ons onderwijs kent een aantal ogen en haken, waarin helaas maar geen verbetering in komt. Denk bijvoorbeeld aan het verlegen salaris van een docent, de grote klassen, het neerkijken op MBO’ers etc. Als wij als Nederland op topniveau willen blijven met betrekking tot het onderwijs, dan zijn aanpassingen in ons systeem noodzakelijk. De taak van de BARV om een evenwichtsoplossing te kunnen bieden die voor zowel de rechts-conservatieve autochtonen, de allochtone gemeenschap (en de daaraan verbonden migranten) en Nederland als soevereine staat, maar tegelijkertijd lid van de Europese Unie, acceptabel is.
Onderwijs
. Salarissen in het voortgezet onderwijs verhogen ten opzichte van het basis onderwijs
. Inzetten op kleinere klassen en professionalisering docenten
. Hoge werkdruk docenten aanpakken
. Meer docenten door aantrekkelijk cao
. Basisbeurs herinvoeren
. Bijzonder onderwijs stimuleren door strikte controle
. Vergrendeling op digitalisering onderwijs
. Schrijven met pen en papier stimuleren
. Geen cancelcultuur in het onderwijs
. Speciaal onderwijs extra steunen
. Zelfde wet- en regelgeving voor openbaar en bijzonder onderwijs
Wonen
De woningcrisis is in Nederland een van de belangrijkste huidige maatschappelijke thema’s. Iedereen heeft het recht op een woning om een stabiel en warm leven te kunnen leiden. Helaas komt dit recht door de huidige woningcrisis, die inmiddels al jaren duurt, flink op het spel. Nederland heeft een woningtekort van 400.000 huizen. Dat is 5% van het totaal aantal woningen in Nederland. Zie het als een tekort aan woningen, net zo groot als de stad Eindhoven. Het thema ‘wonen’ is naast de huidige crisis belangrijk, omdat het direct verbonden is met het asiel en immigratiebeleid, maar ook conform de stikstof wet en regelgeving en de verduurzaming van nieuwbouw. De taak van de BARV om een evenwichtsoplossing te kunnen bieden die voor zowel de rechts-conservatieve autochtonen, de allochtone gemeenschap (en de daaraan verbonden migranten) en Nederland als soevereine staat, maar tegelijkertijd lid van de Europese Unie, acceptabel is.
. Geen voorrang sociale huurwoningen aan statushouders
. 1 straat erbij bouwen in ieder dorp en stad (op basis van onderzoek EIB)
. Korte en lange termijnplan hypotheekrente
. Huisjesmelkers als criminelen beschouwen en hard aanpakken
. Vergunning van huisbaas bij grote overtreding intrekken en woning eigendom maken van gemeente en bewoners beschermen
. Stoppen met tegenstrijdige beleidskeuzes
. Kijken naar nieuwe ruimte en inrichting Nederland
. Bouwen van generatiewoningen
. Focus op leegstaande panden en woningen
. Nieuwe regels voor woningcorporaties om woningcrisis sneller op te lossen
. Krakers hard straffen
. Nieuwe wetgeving om panden en woningen te beschermen tegen krakers
Economie
. Progressief belastingstelsel afschaffen
. Invoering vlaktaks van 35%
. Aalmoesbelasting invoeren van twee schijven voor hogere inkomensklassen
. Overdrachtsbelasting afschaffen
. Erfbelasting afschaffen
. Schenkbelasting aanpassen voor overige personen
. BTW op groente en fruit afschaffen
. Kwartje van Kok teruggeven
. Onderzoek instellen naar de 1000 euro uitspraak van Mark Rutte
. Stoppen met faciliteren belastingontwijking multinationals
. Nooit meer een toeslagenaffaire!
. Mensen met een beperking voegen aan de arbeidsmarkt door jobcoaching
Vergrijzing
. Kinderbijslag flink verhogen in een complex nieuw systeem
. Selectieve migratie
. Een quotum voor de hoeveelheid arbeidsmigranten
. Beleid erop aansturen om kindertal te laten stijgen tot 1,8
. Beroepsbevolking stimuleren op 10,5 miljoen Nederlanders (in combinatie met eerder genoemde punten)
. AOW-leeftijd terug naar 65 jaar
. Meer arbeidsperspectieven voor allochtonen
. Verplichting vrijwilligerswerk voor mensen in de bijstand (die daartoe fysiek in staat zijn)
. Nieuw overheidsprogramma om spaargeld te promoten voor pensioen
. Vakbonden en overheid maken afspraken over vervroegd pensioen van zwaar werk en de daarbij behorende regelingen
MKB
. oneerlijke concurrentie aanpakken
. lastenverlichting voor werkgevers om hogere kosten minimumloon te compenseren
binnenkort meer
